Tworzymy grę indie horror z G4mer.pl #11 – efektowne menu

0

Witajcie ponownie!

Na wstępie chcielibyśmy przeprosić was za naszą nie obecność. Ostatnio w ogóle mamy gorszy czas w redakcji, ale po burzy zawsze wychodzi słońce i jestem tego przykładem.
Więc tak chcielibyśmy wam dzisiaj przedstawić dość oryginalną i naszym zdaniem nowoczesną propozycję skalowalnego menu gry.

Wróćmy do korzeni skalowalności graficznego interface użytkownika (w programistycznym slangu GUI). Pierwszy raz spotkaliśmy się z tym w javascriptowych skalowalnych stronach internetowych, które się dopasowują do rozdzielczości ekranu i zawsze wyglądają w miarę dobrze. Na telefonach czasem wręcz zmieniają wygląd na podobny do aplikacji, ta sama strona również dobrze potrafi wyglądać na 50 calowych telewizorach. Całość odpowiedzialności spadła na programistów, którzy zarazili swoich kolegów pasją do robienia wszystkiego na wszystko. Również i w grach teraz bardzo często skaluje się „menusy”, by gra wyglądała dobrze na wszystkich rozdzielnościach telefonów i monitorów.

Dość historii, dzisiaj pokażemy wam jak to się robi:
– Proste menu w 3d z efektami cząstkowymi
– Skalowanie wszystkiego
– Przyciski GUI jak to działa? I jak tego używać
– Slidery

Całość posiada elementy kodu. Druga część już za tydzień. Zapraszamy do komentowania i dzielenia się przemyśleniami :)