O przed-sezonie słów kilka

0
źródło: google.pl

Słowem wstępu

Jak wszystkim Wam wiadomo, niedawno na serwerach Riot Games ukazała się nowa aktualizacja do League of Legends, która wprowadziła kolejny już przed-sezon. Wraz z tym patchem wiele przedmiotów i bohaterów w grze uległo zmianie. Niektóre zostały tylko lekko zmienione, inne całkowicie przerobione od podstaw, a oprócz tego twórcy gry dodali całkowicie nowo utworzony arsenał, w który możemy wyposażyć naszych czempionów. Dodając do tego wprowadzenie większej różnorodności poprzez zmodyfikowanie specjalizacji, czarów przywoływacza, podstawowych statystyk postaci i sposobów prowadzenia rozgrywki, otrzymujemy wiele zmian, które chciałbym omówić skupiając się na poszczególnej roli bohaterów w grze.

źródło: google.pl

Riven teleportująca się na botlane po wielobójstwo może już niedługo należeć do historii.

Górna aleja

Wraz z osłabieniem Teleportu – czaru przywoływacza, który wśród graczy na tej linii cieszył się największym powodzeniem poprzez możliwość aktywnego uczestniczenia w działaniach drużyny na mapie, otwierają się nowe opcje. Do tej pory czempiona z górnej alei wybierało się spośród kilku rodzajów postaci:
– mogących szybko przepchnąć fale stworów na część przeciwnika i dołączyć do swoich kompanów w zabezpieczaniu na mapie strategicznych obiektów jak Smok, Baron Nashor lub wzmocnienia czerwone i niebieskie,

– osiągających pełnię swej mocy w późnej fazie gry, co sprawiało zagrożenie, że jeżeli nie zostaną wcześnie powstrzymane, będą siały spustoszenie w walkach drużynowych,
– potrafiących „ustać” na linii niezależnie od czempiona wybranego przez swojego oponenta a następnie służyć drużynie jako tzw. „tank”, czyli bohater z dużą wytrzymałością, który przyjmuje obrażenia drużyny przeciwnej, nierzadko zapewniający spowolnienia i ogłuszenia.
Często postać mogła łączyć w sobie kilka tych cech, co skutkowało bardzo częstym jej wyborem. Wraz ze zwiększeniem czasu odnowienia na Teleport już teraz możemy zobaczyć tendencję do wybierania innych czarów przywoływacza jak Bariera, Wyczerpanie czy Podpalenie, z czego ten ostatni cieszy się największym powodzeniem. Dzięki temu możemy zobaczyć w grze bohaterów, którzy skupiają się na osiągnięciu ogromnej przewagi od początkowych faz rozgrywki i zniszczenie bazy przeciwnika nawet w okolicach 25 minuty. Nadal widzi się zawodników używających Teleportu, ale dzięki zmianom wprowadzonym przez Riot Games, nasza zabawa na polu internetowej walki nabrała większej różnorodności.

Jungle

W jungli zmiany są bardzo odczuwalne dla graczy. Modyfikacja przedmiotów i bazowych statystyk potworów sprawiła, że leśnicy tracą teraz więcej zdrowia w początkowych fazach meczu. Powoduje to, że największą popularnością cieszą się postaci posiadające umiejętności działające obszarowo lub mające wbudowany mechanizm leczenia, który pomaga im przetrwać. Analizując także zmiany w wizji na mapie, usunięcie możliwości kupienia Totemów Ukrycia i wprowadzenie ich dostępności jedynie poprzez Kamień Widzenia lub Strażniczy Totem, zaskutkowało zwiększeniem różnorodności w ścieżkach obieranych przez leśników. W celu zapewnienia swojej drużynie widoczności grający w jungli mogą opóźnić kupno swoich podstawowych przedmiotów na rzecz Kamienia Widzenia, aby uzupełnić luki w wizji swojej drużyny.

źródło: google.pl
źródło: google.pl

Podstawowe wzmocnienia dla dżunglerów w pełnej krasie.

Jeżeli jednak jungler posiada dużą wiedzę o grze, może pominąć kupno tego przedmiotu i skupić się na gankowaniu linii swoich sojuszników. Rozgrywkę prowadzić należy na kilka różnych sposobów, biorąc pod uwagę różne opcje. Doświadczony gracz może zdecydować, że bardziej opłaca się wykorzystać brak wizji przeciwnika niż poprawiać swoją. Wprowadzone zmiany preferują agresywny styl gry ze strony obu drużyn i szybkie zakończenie spotkania, więc taki wybór nie należy do najgorszych. Nadmienić należy, że obecnie najczęściej widocznymi czempionami są Lee Sin, Elise i Kindred, czyli postaci nastawione na wczesne ganki i zdobywanie zabójstw.

żródło: google.pl

Yasuo znów powraca do łask.

źródło: google.pl

Talon ostatnio był widziany na ubiegłorocznych mistrzostwach świata. Czy wywalczy sobie powrót na scenę zawodową?

Środkowa aleja

Zmiana systemu specjalizacji spowodowała, że postaci grane na środkowej linii otrzymały zupełnie nowe opcje. Największe poruszenie spowodowało zwiększenie maksymalnego poziomu zmniejszenia czasu odnowienia umiejętności z 40% do 45%. Wydaje się to niewiele, jednak dla niektórych postaci to bardzo dużo. Na przykład Ahri dzięki temu może używać po 16 poziomie swojej mocy specjalnej co 44 sekundy, a Kassadin Kroku Przez Wymiary co 1,3 sekundy. Kwestią sporną wśród graczy było także zwiększenie kosztu przedmiotów przeznaczonych dla postaci opierających się na Mocy Umiejętności wraz ze zmniejszeniem statystyk, które zapewniają. Riot Games specjalnie zdecydowało się na ten ruch, ponieważ ekwipunek magów zapewniał zbyt dużo mocy za zbyt niską cenę. Pomimo to na tej linii nie zobaczymy większych zmian w wybieranych postaciach, ponieważ pula bohaterów, którzy dobrze radzą sobie na midzie, jest duża. Dwóch czempionów zasługuje jednak na uwagę. Yasuo, który po zmianach w przedmiotach może otrzymać 100% szansy na trafienie krytyczne po zakupie Kosy Stattika i Ostrza Nieskończoności. W połączeniu ze specjalizacją, która leczyła za X% zadanych obrażeń jeżeli trafiło się jednostkę krzytycznie Pokutnika ciężko było zatrzymać. W aktualizacji do patcha 5.22 z dnia 17 listopada twórcy gry zmienili tę specjalizację tak, że działa wyłącznie na bohaterów, jednak Yasuo nie zaszkodziło to w stopniu uniemożliwiającym grę. Drugi bohater to Talon. Jego rosnąca popularność także wynika ze zmiany w przedmiotach zapewniającyh obrażenia od ataku. Nowe Ostrze Youmuu, Deaths Dance czy w niektórych przypadkach nawet Złodziej Esencji spowodowały, że otrzymał on to czego potrzebuje, czyli duże ilości obrażeń i zmniejszenie czasu odnowienia.

AD Carry

Bohaterowie dystansowi, skupiający się na obrażeniach od ataku dostali w obecnym patchu bardzo duże wzmocnienia wynikające z dostępnych przedmiotów. Pierwszy raz od dawna nastąpiło odejście od jednostajnego schematu budowania AD Carry. Ostrze Nieskończoności-Kosa Stattika – Krwiopijec/Ostatni Szept – Ostatni Szept – Krwiopijec – Rtęciowy Bułat/Całun Banshee, tę mantrę grający prowadzącymi mogli zaobserwować w każdym swoim meczu. Obecnie powstało kilka ścieżek, które można wykorzystać w efektywny sposób. Grający postaciami takimi jak Lucian, Graves czy Corki zauważyli, że bardzo dobrze sprawdza się zbudowanie Złodzieja Esencji i Mocy Trójcy. To połączenie daje tym postaciom 40% szans na trafienie krytyczne, 40% zmniejszenia czasu odnowienia, wzmocnienie następnego podstawowego ataku oraz szereg innych przydatnych statystyk. Jest to dla nich niezmiernie ważne, ponieważ są bohaterami opierającymi się na używaniu umiejętności, a częstsze ich używanie łączy się z kilkakrotną aktywacją efektu Czarostrza w walce, dzięki czemu potrafią zadać niewyobrażalne ilości obrażeń. Nie każdy AD Carry jednak może sobie pozwolić na taką ścieżkę rozwoju. Prowadzący polegający na podstawowych atakach jak Caitlyn i Miss Fortune czerpią korzyści ze zmian, które zostały wprowadzone. Podążając starym schematem, czyli jako pierwsze przedmioty Ostrze Nieskończoności i Kosa Stattika, sieją spustoszenie. Caitlyn ze swoją możliwością zwiększenia zasięgu swojego ataku poprzez złapanie wroga w pułapkę lub spowolnienie siatką potrafi zadać obrażenia tak duże, że wrogi midlaner lub agresywny jungler pożegnają się z życiem w przeciągu sekundy. Miss Fortune dzięki zmianie umiejętności pasywnej i aktualizacji umiejętności specjalnej, dzięki czemu nareszcie jest liczącym się wyborem, potrafi zgnębić przeciwnika na linii uniemożliwiając mu szybkie osiągnięcie szczytu swojego potencjału. AD Carry wydają się być postaciami, wokół których będzie toczyła się gra w obecnym sezonie.

Mała próbka możliwości zaktualizowanej Caitlyn.

Support

Rola ta nie uległa większym zmianom. Dzięki nowym specjalizacjom wspierający dostali nowe narzędzia do roamowania po mapie dzięki zwiększeniu prędkości poruszania się poza walką i będąc w obrębie rzeki. Bardzo ciekawą opcją jest także możliwość połączenia przedmiotów dla supportów z Kamieniem Widzenia w celu zapewnienia sobie dodatkowego miejsca na kolejny przedmiot w ekwipunku. Nie zobaczymy raczej zmiany w wybieranych bohaterach, może z wyjątkiem większej ilości postaci leczących lub zapewniających tarczę z uwagi na specjalizację zwiększającą ich wartość procentowo.

źródło: google.pl

Zapewnianie wizji i dodatkowe statystyki kosztują teraz wspierającego o wiele mniej.

Są to jedynie moje spostrzeżenia na temat nowego przed-sezonu. Co Wy o tym myślicie? Dajcie koniecznie znać w komentarzu!